Mijn LG
Mijn LG

Zaai op zeker met de LG Maisservice

De meest complete bescherming tegen vogelschade met de LG Maisservice. Een combinatie van de zaadbehandeling Starcover Active+ Force met een gratis zaaizaadvergoeding in geval van vogelschade.

✔ Starcover Active+ zorgt voor vitale, stressbestendige mais die sneller opstart, door de wortelgroei en nutriëntenopname te stimuleren
✔ Force beschermt tegen ritnaald, duizendpoot en fritvlieg en weert kraaiachtigen
✔ Met de LG MaisService krijg je 100% maiszaadvergoeding bij vogelschade (conform de voorwaarden)

Maak een account aan in je persoonlijke Mijn LG-omgeving en meld je aan voor de maisservice:

Nu gratis aanmelden

Voorwaarden LG Maisservice

  1. Deze service wordt aangeboden door Limagrain Nederland aan maistelers in Nederland. De service is enkel van toepassing op plantuitval (als omschreven onder punt 2) als gevolg van vogelvraat en geldt uitsluitend voor de uitzaai van LG-rassen met Starcover Active+ Force 20 CS zaadbehandeling in 2025.
  2. De service behelst een eenmalige compensatie (per adres) in zaaizaad benodigd voor over- of bijzaai bij meer dan 25% plantuitval als gevolg van vogelvraat op het betreffende LG-maisperceel; deze service is inbegrepen in de kosten van het maiszaad.
  3. Om bij vogelschade aanspraak te kunnen doen op de service moet de teler (of de LG maïszaadleverancier namens de teler) zijn/haar LG-maïsaankoop voor 1 mei 2025 registreren via www.lgseeds.nl/maisservice. Telers die niet of te laat hebben geregistreerd kunnen geen aanspraak maken op de service; onder maïszaadleverancier verstaan we de plaatselijke toeleverancier/handelaar/coöperatie/loonwerker waarvan de teler het LG-maïszaad betrekt.
  4. Meldingen van meer dan 25% plantuitval door vogelschade dienen (vergezeld van wat foto’s) uiterlijk in het 4-bladstadium en voor 28 juni 2025 gemeld te worden bij je LG teeltspecialist of eigen maiszaadleverancier. In alle gevallen ontvangt de teler een bevestiging van LG en zal de LG teeltspecialist binnen 2 werkdagen contact opnemen om de schade ter plaatse te komen beoordelen en vaststellen of deze binnen de servicevoorwaarden valt. Te laat binnengekomen meldingen worden niet in behandeling genomen.
  5. Het maïszaad benodigd voor over- of bijzaai zal direct door LG kosteloos aan de teler ter beschikking worden gesteld, waarbij de LG teeltspecialist in overleg de rassenkeuze bepaalt. Het zaad is niet in geld of anderszins om te zetten en behelst geen andere zaken of werkzaamheden anders dan enkel het uitgangsmateriaal voor over- of bijzaai.
  6. Met het (laten) registreren van hun LG-maïsaankoop voor de LG Maïsservice verklaren telers zich akkoord met de AVG-voorwaarden van Limagrain; gegevens kunnen gebruikt worden voor nadere berichtgeving in dit kader.